نام و نام خانوادگی
|
محمد ابراهیم سهیلی
|
مدرک تحصیلی
|
کارشناسی ارشد حسابداری
دانشجوی کارشناسی
ارشد مدیریت دولتی
|
شماره تماس
|
056-32593226
|
سوابق اجرایی:
1.
کارشناس
امور مالی فرمانداری قائنات از سال 88 تا98
2.
دبیر
شورای اداری شهرستان قائنات از سال 88 تا 98
3.
کارشناس
مسئول فنی و اجرایی سرشماری شهرستان قائنات در سالهای 1393 و 1395
4.
کارشناس
سیاسی و انتخابات فرمانداری شهرستان قائنات از سال 98تا1401
5.
دبیر
ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان قائنات در سال 1398
6.
دبیر
ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و
روستا در سال 1400
مروری بر شرح وظایف و اختیارات بخشدار:
1- نماینده
عالی و مسئول اجراوحفظ سیاستهای عمومی دولت در حوزه مسئولیت خود و مسئول حفظ نظم
واستقرار امنیت در سطح بخش
2ـ پیش بینی و پیشگیری
معضلات امنیتی- انتظامی و اجتماعی بخش و تعیین و تدوین اولویت ها در چار چوب وظایف
قانونی و پیگیری و ارائه پیشنهاد برای کنترل مشکلات مبتلابه
2- برنامه
ریزی برای بهبود و پیشرفت اوضاع اقتصادی و فرهنگی اجتماعی روستاها و توجه به
نیازهای اولیه مردم و تلاش در فراهم نمودن زمینه های ارتقای رضایتمندی اجتماعی
3- ایجاد
هماهنگی و ارتقای سطح تعاملات بین ادارات و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان و
شوراهای اسلامی و دهیاران( مدیران روستایی ) برای تحقق و پیشبرد اقدامات عمرانی
بخش
4- اخذ
گزارش از مقامات انتظامی محلی درباره وقایع و اتفاقات روزانه وانتقال به دستگاههای
ذیربط شهرستان وتصمیم گیری واقدام قانونی و بموقع
5- جمع آوری و رصد
اخبار وقایع و رخ دادهای سیاسی –اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی بخش و
تحلیل و طبقه بندی و انعکاس اخبار مهم به دستگاههای ذیربط
6- اعمال نظارت بر
مسایل سیاسی – انتظامی وفرهنگی - اجتماعی و عمرانی و اقتصادی بخش
و ایجاد هماهنگی لازم بمنظور کارکرد مطلوبتر دستگاههای ذیربط
7- نظارت
بر تأمین - فراوانی و مرغوبیت خواروبار و مایحتاج عمومی و پیگیری در جهت
رفع کمبود های احتمالی
8- برگزاری
انتخابات بعنوان اصلی ترین وظیفه کوچکترین دستگاه حاکمیتی بخش ( انتخابات ریاست
جمهوری اسلامی – مجلس خبرگان رهبری – مجلس شورای اسلامی و
شوراهای اسلامی شهروروستا ) و همکاری در برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی فرادستی
( بخش و شهرستان )
9- توجه به
موضوع آموزش و تربیت بدنی و شناسایی افراد نخبه فرهنگی وتجلیل از پیشکسوتان و مدال
آوران و استعدادهای ورزشی بخش و بالفعل نمودن ظرفیت های بالقوه و حمایت از ورزش
روستایی
10- نظارت
در امر بهداشت محیط و ارتقای شاخص های سلامت فردی و اجتماعی بخش و همکاری و همراهی
در جهت اجرای سیاست های ابلاغی نظام سلامت و کنترل بیماریها .
11- توجه
به شاخص ها و معیارهای محورهای استقلال و خودکفایی ( کشاورزی و دامپروری ) و
حمایت و رفع مشکلات مبتلابه و دغدغه های کشاورزان و دامداران از این
بخش با همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی .
12- بررسی پیشنهادات
بمنظور ایجاد موسسات عمومی و عام المنفعه و سازمانهای مردم نهادو خیریه ها منطبق
با اساسنامه فعالیت و در چارچوب قوانین .
13- تامین
و تقویت زیرساخت های روستایی اعم از راه – مسکن – فضای
سبز – پارک ها – برق – مخابرات –گاز و بویژه
پایداری جمعیت در روستاها و ایجاد محورهای تفریحی – ورزشی و گردشگری
روستایی با محوریت و مشارکت بخش خصوصی
14- نظارت و توجه به
میراث تاریخی و طبیعی و فرهنگی روستایی وحفظ ابنیه و آثار ملی و باستانی و تشریک
مساعی با دستگاه ذیربط
15- بررسی و
تهیه پیشنهادهای لازم برای ایجاد زیرساخت ها – تاسیسات و ابنیه
مورد نیاز درسطح بخش و تلاش در جهت رفع نقائض و کمبودهای موجود.
16- بررسی
و رسیدگی و اقدام در مورد شکایات واصله – اعتراضات وگزارشات مردمی در
مورد عملکرد شوراهای اسلامی – دهیاران و دستگاهای اداری مستقر در بخش و
نوع خدمات آنها
17- تهیه بانک
اطلاعات و شناسنامه فرهنگی با هدف شناخت بیشتر ظرفیت ها و استعدادهای
فرهنگی –مذهبی وشخصیت ها – مشاهیر و مفاخر صاحب نفوذان و ......
بخش.
18- تشویق
و ترغیب مردم و مشارکت پذیر کردن آنان در اداره امور محلی ودر واقع نوعی واگذاری
کار مردم به خود مردم در کلیه سطوح فرهنگی – اجتماعی و عمرانی.
19- سرکشی
و بازدید مستمر از روستاها و مکانهای واقع درسطح بخش و پروژه های عمرانی دردست
اجرا وبررسی نیازها و مشکلات و برنامه ریزی برای رفع نیازها و مشکلات
20-اولویت
بندی – پیگیری و برنامه ریزی برای تامین اعتبار و جذب و هزینه کرد
اعتبارات تخصیصی دولتی برای طرحهای توسعه روستایی اعم از حمایت و مساعدتهای
استانی و یا سایر منابع تامین اعتبار
21- نظارت بر عملکرد-
فعالیت و مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستاها و ایجاد هماهنگی فی مابین شوراهای
اسلامی با شهرداران ودهیاران ( مدیران روستایی ) بر اساس قوانین و آئین نامه های
موجود
22- بررسی و نیاز
سنجی آموزش حین خدمت کارکنان بخشداری ، شهرداریها ، دهیاران حوزه بخش،شوراهای
اسلامی روستاها و شهرها و تهیه پیشنهاد لازم برای ارتقای سطح مهارت و کارائی
آنان.
23- اجرای وظایفی که
قانون وظیفه عمومی بعهده بخشداران محول کرده است.
24- تعامل وهمکاری
با ثبت احوال در جهت اجرای سیاست های افزایش موالید و تاکید بر مشارکت
دهیاران ( مدیران روستایی ) به همکاری با ثبت احوال در مورد ثبت و ضبط موالید و
موارد فوت داخل روستاها.
25- تشکیل مستمر
شورای فنی بخش با هدف امکان سنجی – استعداد یابی و جانمایی پروژه
های دهیاریها و رعایت ضوابط فنی و اصول پدافندی غیر عامل و لحاظ نمودن مسائل
مربوط به مدیریت بحران و صرفه و صلاح بیت المال و هماهنگ کردن فعالیت های دهیاران
با دستگاههای اجرایی شهرستان در مورد اجرای پروژه های روستاها
26- توجه
ونظارت بر رعایت مسائل زیست محیطی – بهداشت عمومی و توسعه پایدار
روستایی و استفاده بهینه از منابع و امکانات بالقوه و موجود بخش.
27- ساماندهی و برنامه
ریزی و نظارت بر حمل و نقل بار و مسافر روستاها و فعال نمودن موسسات حمل و نقل
عمومی با محوریت بخش خصوصی در حدود آئین نامه ها و همکاری با دستگاه های عضو
کارگروه ذیربط برای اتخاذ تدابیر بهتربرای روستاهای بخش
28- همکاری و مشارکت
در برگزاری جشنها و مناسبت های ملی و اعیاد مذهبی و برنامه های فرهنگی ورزشی
روستاها
29- نظارت در جلب
توریست و گردشگران و جذب سرمایه گذاری درایجاد زیرساخت های گردشگری با اولویت
ترویج گردشگری مذهبی و طبیعت گردی در روستاهای بخش
30- نظارت بر
حسن اجرای قوانین مربوط به تردد – اقامت – اشتغال و فعالیت
اتباع بیگانه و مراقبت بر امور مربوط به انان
31- انجام وظایفی که
قوانین و مقررات مربوط درباره اصناف و اتحادیه ها و امثال آنها برای
بخشدار مقرر داشته است.
32- مراقبت در حسن
جریان امور اداری و دفتر بخشداری و انجام سریع و دقیق دستورهای اداری که از طرف مقامات
ما فوق صادر گردیده است.
33- حراست و حفاظت از
اموال منقول و غیر منقول و دارایی های بخشداری و تاکید بر عوامل تحت امر
بمنظور رعایت این موضوع
34- فراهم نمودن بستر
حمایت از اشتغال پایدار روستایی – رفع موانع تولید و جذب سرمایه گذار و
ایجاد فرصت های کسب و کار
35- اولویت بندی
نیازهای عمرانی روستاها و تلاش برای تامین اعتبار و اجرای پروژه های توسعه روستا .
36- نظارت بر حسن
اجرای قوانین و مقررات در حوزه بخش
37- همکاری و هماهنگی
با مسئولین تقسیمات کشوری- پیگیری واصلاح مشکلات مرزی و حریم شهرو نظارت بر رعایت
مرز بخش در نقاط مشترک با سایر بخشها – شهر ها و استان .
39- پیگیری مصوبات و
ایجاد هماهنگی های لازم در خصوص مبارزه با مواد مخدر، قاچاق سلاح، مواد منفجره،
کالا و ارز در حوزه بخش.
40- ایجاد زمینه
مناسب جهت رشد و ارتقاء فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بانوان و ایجاد هماهنگی بین
دستگاه های ذیربط و نظارت بر فعالیت آن ها در حوزه بخش.
41- فراهم آوردن
زمینه های مناسب برای رشد و پیشرفت و گسترش آموزش و پرورش همگانی بهداشت عمومی،
آموزش عالی و تحقیقات بر اساس دستورالعمل های صادره و قوانین و مقرارات مربوطه.
42- حفظ و حراست از
ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی درحوزه بخش.
43- هدایت و هماهنگی
اقدامات مربوط به پیشگیری و جلوگیری از منکرات و مفاسد اجتماعی در حوزه بخش.
44- فراهم آوردن
زمینه های عدالت اجتماعی و فقرزدایی در حوزه بخش.
45- اتخاذ تدابیر و
پیشنهاد لازم و اعمال هماهنگی لازم به منظور پیشگیری ، کنترل و مهار بحران های
ناشی از حوادث و بلایای طبیعی از قبیل سیل و زلزله ...
46- شناسایی
استعدادهای منطقه ای و تعیین نیازمندی های بخش و تصمیم گیری و هماهنگی در چارچوب
سیاست ها و راهبردهای توسعه ملی، استانی و شهرستان.
47- پیشنهاد وضع
عوارض جدید بر فعالیت های اقتصادی و خدماتی در محدوده بخش و شناسایی منابع جدید
درآمدی و پیشنهاد آن به مراجع ذیربط در جهت اجرای برنامه های توسعه بخشی.
48- تلاش در جهت کسب
منابع درآمدی مقرر در قوانین مربوطه در محدوده بخش و همکاری با دستگاههای ذیربط
علی الخصوص شهرداری، دهیاری و شوراهای اسلامی بخش و روستا.
49 ـ کلیه رؤسای
ادارات و نهادهای انقلاب اسلامی موظفند عدم حضور خود را در محل خدمت به اطلاع
بخشدار برسانند و جانشین موقت خود را به وی معرفی نمایند.